Articoli rivista

ultimo numero della rivista Anno XXIII - n.2 (speciale: L'elaboratore nella didattica della fisica) - aprile/giugno 1990
,

Note sulla ricerca nel settore delle applicazioni degli elaboratori nella didattica della fisica

The introduction is a short summary of the development of Computer Aided Learning research. The content of this paper is related mainly to comments on key strategies in educational uses of computers in physics education. Several pedagogical approaches are commented, with special emphasis on the user’s control, […]

Vai all' articolo

ultimo numero della rivista Anno XLVIII - n.4 - ottobre/dicembre 2015
Note di laboratorio

Nuove tecniche di analisi dei moti

This article describes a new method for studying motion, with characteristics similar to those of photo strobes. This uses a mobile phone, some free PC programs and a printer and can therefore be used in the absence of a true laboratory. […]

Vai all' articolo

ultimo numero della rivista Anno L - n.4 - ottobre/dicembre 2017

Nuovi indirizzi per l’insegnamento della fisica?

We examine some “new trends” of didactics – such as constructivism, competence, expert-level (or authentic) tests – focusing on the teaching of Physics in Italian upper secondary schools. We try to define the meaning of these terms, on the basis of texts published by experts (pedagogists, […]

Vai all' articolo