Articoli rivista

Didattica

ultimo numero della rivista Anno XXVII - n.1 - gennaio/marzo 1994
Didattica

Uno strumento per gli insegnanti di scienze in formazione basato sulle percezioni degli studenti (Traduzione da School Science Review, sett. 89, 71(254), a cura di Nicoletta Lupino)

The article reports a research, based on a questionnaire answered by secondary school students in Kuwait concerning science classes. The aim of the research was to give feedback to training teachers about their behaviour in the classroom, as perceived by their students. […]

Vai all' articolo

ultimo numero della rivista Anno XXVIII - n.2 - aprile/giugno 1995
Didattica

Uso di simulazioni per studiare il moto browniano

After a brief historical introduction to Brownian motion, attention is given to the importance of this kind of motion when teaching about atomic structure of matter. Direct demonstrations in the school are difficult to show in a satisfactory and meaningful way, […]

Vai all' articolo

ultimo numero della rivista Anno XLIV - n.2 - aprile/giugno 2011
Didattica

Video ad uso degli studenti di fisica

Communication technologies allow teachers to keep in touch with their pupils in case of absence and after school hours. […]

Vai all' articolo

ultimo numero della rivista Anno XXXII - n.2 - aprile/giugno 1999
Didattica

Visita all’osservatorio astronomico

Visiting the astronomical observatory is the occasion of a cultural growth. This visit, to be effective and incisive, must be prepared, before and during the course of it, by dealing with some basic contents. These should be selected according to a triple reference: the pupils’ […]

Vai all' articolo